WERKWIJZE

Ons Brein

  • ons brein verwerkt wat wij meemaken in het nu, doorlopend;
  • ons brein vergelijkt en associeert de informatie met al onze eerdere ervaringen. Wat je nu ervaart wordt verbonden met alle eerdere ervaringen en informatie in ons brein, afhankelijk van overeenkomsten en relevantie;
  • ons brein associeert de informatie hierdoor ook met de gevoelens die verbonden zijn aan die eerdere ervaringen;
  • ons brein kan niet anders dan het gevoel van die eerdere ervaringen (deels) weer op te roepen bij de nieuwe ervaring.
  • ons brein doet dit om ons weg te houden van pijn.

Voorbeeld

2 kinderen, Noah en Pien, groeien op in 2 verschillende gezinnen. Noah, 3 jaar, groeit op in een gezin zonder hond en tijdens fietsen in het bos, komt er een grote blonde labrador op hem afgerend. De hond gromt en blaft. Springt omhoog en bijt in het onderbeen van Noah. Au!

Pien, ook 3 jaar, groeit op in een gezin met een grote blonde labrador. De hond is haar grootste vriend. Samen spelen, kletsen, troost bij verdriet.

Vandaag, het is nu 15 jaar later. Noah en Pien hebben elkaar leren kennen op school. Ze wandelen samen in het bos. Er komt een grote blonde labrador naar ze toegerend.

Noah merkt dat hij verstijft en voelt zijn buik samenknijpen. “Als de hond me maar niet gaat bijten”, denkt hij.

Pien kijkt juist vrolijk naar de hond en krijgt een warm gevoel: “Wat een mooie labrador”, roept ze. En begint hem te aaien.

Aan de hand van dit voorbeeld, ontdek je dat Noah zichzelf heel anders geconditioneerd heeft dan Pien. Dat komt omdat ze als kind totaal verschillende ervaringen hebben gehad met een bruine labrador.

Het zijn dit soort ervaringen die ons gedrag gedurende ons hele leven beïnvloeden. Dat geldt voor al ons gedrag, welke diagnose of welk labeltje er ook op geplakt is.

Prikkels die negatief gevoel en gedrag opwekken

Onze aanpak volgt 2 sporen.

  1. We onderzoeken samen meer dan 100 gebieden en factoren die jouw leven, geluk en welzijn bepalen. Denk hierbij aan voeding, maar ook hoe jij in het leven staat. Dit noemen we de intake. Tijdens deze intake ontdekken we heel vaak direct belangrijke verbeterpunten. Op basis van jouw antwoorden bepalen we vervolgens samen met jou de vervolgstappen afgestemd op jouw situatie.
  2. We starten met het voeren van 1-op-1 gesprekken, en als dit passend is in jouw situatie met jouw gezin, om prikkels en dynamieken te ontdekken. De aanpak richt zich erop om via ervaringen in het nu, tijdens onze gesprekken, op zoek te gaan naar ervaringen in het verleden die daaraan gekoppeld worden in jouw hersenen. En daarbij letten we vooral op welke gevoelens er in jouw lichaam aan verbonden zijn en worden opgeroepen. Zo sporen we de dingen op die je een naar gevoel geven, in de weg zitten in het leven nu en maken je daarvan bewust.

Soms voelt het leven als een radiozender met slechte ontvangst. Met deze twee-sporen aanpak verbeter je de ontvangst, haal je de ruis weg en klinkt de muziek van het leven veel mooier. Samen met je coach spoor je jouw belemmeringen, remmingen en blokkades met grote precisie op en haal je de negatieve gevoelens er af.

Meestal ben je je niet van bewust wat jouw stoorzenders zijn, terwijl ze grote gevolgen voor jou en je omgeving hebben.

Gevolgen zoals: overgevoeligheid voor geluid en/of licht, vermoeidheid, agressie/driftbuien, irritatie, moeite te concentreren, friemelen, druk doen of depressie.

Het allermooiste van dit proces is, dat je ook bewustzijn krijgt van alle positieve prikkels. Je kunt en gaat dus meer positieve prikkels aan leven toevoegen. Je leert herkennen waar je slecht gevoel van krijgt, en ook waar je een goed gevoel van krijgt.

Zo kom je in een positieve spiraal terecht, die je leven lang doorgaat want: Zodra je in je kern doorhebt dat het in jouw lichaam zo werkt, ga je steeds vaker voor positieve prikkels kiezen, en de negatieve steeds sneller herkennen en het lukt je steeds sneller om het negatieve gevoel eraf te halen.

Stap 1: Kennismakingsgesprek

Er zijn twee dingen essentieel voor goed resultaat van onze sessies:

  • jij bent, of je kind is in een veilige omgeving tijdens de gesprekken;
  • jij hebt, of je kind heeft vertrouwen in de coach (een klik).

Het kennismakingsgesprek duurt 30 minuten en verloopt via online video call. Tijdens dit gesprek maken we kennis met elkaar, nemen de aanpak door en zorgen dat het benodigde papierwerk besproken wordt. Waarna er een vervolgafspraak kan worden gemaakt voor de 1e sessie.

Stap 2: Intake afspraak

De intake vind plaats op de door jou of je kind gekozen manier en locatie. Waarbij de coaching via online video call kan, jij naar de coach komt, of de coach naar jou komt. Tijdens deze afspraak, die tot 2 uur duurt, doorlopen we de meer dan 100 levensgebieden en factoren die geluk en welzijn beinvloeden. Op ba

Stap 3: Vervolgafspraken

De afspraken hierna zijn de 1-op-1 coach afspraken, afgewisseld met gezinsafspraken als dit van toepassing is. Deze afspraken duren gemiddeld ongeveer 1 uur.

Geen klik met de coach?

Is er geen klik, of heeft de coach het gevoel dat er grotere kans van slagen is met een andere coach, dan brengen we je, als je dat wilt, met een andere PMA-coach in contact.

Tarieven & vergoeding – Uitgangspunt

We zeggen geen nee tegen iemand die hulp wil inschakelen. Elke situatie is anders en we willen dat iedereen mee kan doen. We zijn probleemoplossers. Ook financieel. Hoe we de vergoeding oplossen, overleggen we tijdens het kennismakingsgesprek.

Reiskosten

Als de locatie op meer dan 25 km van Amersfoort ligt, brengen we 0,21 cent per km in rekening.

Wil je meer weten of een afspraak maken? Bel 06 2523 4901 of maak hieronder de afspraak:

Oorsprong van de werkwijze

De wetenschappelijk onderbouwde werkwijze vindt zijn oorsprong in recentelijk ontdekte onderzoeksresultaten uit de biologie, fysiologie, neurologie, psychologie en kwantumfysica. De basis is Progressive Mental Alignment (PMA), aangevult met de door Miles Barn ontwikkelde Family Alignment.

  1. PMA is een vragenmethode gebaseerd op het universele breinmodel van Jacob Korthuis.
  2. Family Alignment is aanvullend waarbij we PMA in gezins of team verband toepassen om bewustwording te creeren op negatieve dynamieken binnen gezin of team. Het onderlinge en wederzijdse begrip in het gezin neemt hierdoor toe, doordat ieder lid van het gezin op diepgaand niveau ontdekt hoe de ander dingen ervaart.

Progressive Mental Alignment

Coaches van en via Miles Barn werken volgens de Progressive Mental Alignment vragenmethode. De coach stelt vragen, jij of jouw kind geeft spontaan antwoorden. Zonder oordelen, zonder aannames, zonder in te vullen en zonder diagnoses te stellen.

De coach maakt je zo bewust van wat er gaande is in je eigen brein en welke triggers er bij jou negatieve gevoelens en gedrag oproepen.

PMA is vaak sneller en effectiever dan andere methodieken en geeft blijvende resultaten. Dit heeft ermee te maken dat de aanpak niet sturend is, niet oordelend en niet invullend. We vertellen jou niet wat je moet doen, of iets goed of slecht is, en al helemaal niet wat er "mis" met je is (diagnosticeren). We stellen vragen gebaseerd op jouw waarnemingen, associaties en fysiologie. Jouw antwoorden en jouw ervaringen, leiden ons naar oorzaken van belemmeringen in jouw leven. Zonder dat wij dit voor jou invullen op basis van symptomen. We noemen dit diagnose overstijgend werken.

Hierdoor onderscheidt PMA zich van veel traditionele methoden.


We gaan niet uit van modellen, labeltjes, medicijnen en werken zonder aannames.

PMA is niet zweverig. Het is enorm praktisch, en werkt op basis van de taalregels van het brein.

  • onze lichaam is continu aan het ervaren (horen, zien, proeven, luisteren, voelen)
  • onze hersenen verwerken wat wij ervaren en geven er 2 codes aan:


1. relatieve code: wat is het = voorbeeld je ziet een hoog bierglas met witbier, dat is wat het is: een glas met bier


2. gevoelscode: welk gevoel hoort daarbij = het glas met bier zit gekoppeld aan eerdere, leuke en feestelijke herinneringen. Gevoel dat opgeroepen wordt: fijn, warm gevoel. Gedragsgevolg: Je drinkt graag een glas witbier.

  • onze hersenen associëren de informatie met de gevoelens die verbonden zijn aan die eerdere ervaringen en kunnen niet anders dan het gevoel van die eerdere ervaringen weer op te roepen bij de nieuwe ervaring.
  • Zo voorspelt ons brein of wij veilig zijn en blijven.


Taalregels die bij iedereen hetzelfde werken. Door vragen te stellen die samenwerken als een vriend met deze regels, leer je jezelf door en door kennen.

Ontdek je negatieve prikkels die negatief gevoel en gedrag oproepen, en bovendien je positieve prikkels die positief gevoel en gedrag oproepen.

De resultaten zijn voor iedereen specifiek. Omdat jouw levenservaringen uniek zijn. We gaan alleen uit van jouw ervaringen. Zo leggen we samen jouw remmende factoren en prikkels bloot, die negatieve gevoelens bij je oproepen.

Prikkels die uniek zijn voor jou en voor niemand hetzelfde.

Je wordt je bewust van jouw remmende prikkels, waarna je er mee om leert gaan (acceptatie) en zelfs in je voordeel gaat gebruiken (transformatie).

Met als resultaat dat je leven in meer balans is (harmonie).

Wil je meer weten over PMA?

Op deze pagina https://pmaminded.nl/videos/ kun je een interview zien met Jacob Korthuis, de grondlegger van progressive mental alignment.

Onder het interview staan drie voorbeelden van een sessie in geval van PTSS, depressie, en maag & darm klachten.

Wat je tijdens het kijken en onze gesprekken zal opvallen, is dat de vraagtechniek iedere keer vrijwel hetzelfde is. Gaandeweg de gesprekken leer je zelf de techniek ook, en kun je deze op termijn zelf toepassen.

Open Ma - Vr

08:30 - 18:00 en Miles 24/7

Chatten

Vraag Miles, jouw AI-coach die 24/7 voor je klaarstaat.

Ontvang gratis het boek

Het Geheim van een Gezond en Gelukkig Kind

en de hondenbeet die de evolutiecode kraakte